В Україні різко змінились правила автоцивілки, і водії вже відчувають це на ціні поліса. Середня вартість зросла більш ніж удвічі, бо з 2025 року запрацювало вільне ціноутворення, і страхові компанії самі формують тариф.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяГолова МТСБУ Олександр Берназюк пояснює, що тепер ціна залежить від ризиків — тип авто, двигун, рік випуску, історія водіння та інші фактори. Раніше все рахувалось за фіксованими коефіцієнтами.
Новий закон додав і оновлення — повні виплати без зносу авто, відсутність франшизи та пряме врегулювання, коли потерпілі отримують компенсацію у свого страховика. Через зміни кількість договорів зменшилась на 5,5%, але страхові премії зросли — компанії зібрали 18,9 млрд гривень, що значно більше, ніж минулого року. Середня виплата також збільшилась до 43 074,7 гривні.
Заступниця департаменту андерайтингу "ІНГО" Ольга Погоріла каже, що страховики весь рік коригували тарифи, бо даних на старті не було. Деякі сегменти виявились збитковішими, наприклад електромобілі або авто з опцією "Без обмежень за віком водія" — там премії підняли приблизно на 20%. Водночас для частини авто тарифи навіть знижувалися. На ринку були короткі просідання продажів, але вони швидко вирівнювались.
У "ОРАНТІ" додають, що премії зросли у 2,2 раза через оновлення умов, що робить продукт якіснішим, але дорожчим. Комбінована збитковість компанії вже перевищує 100%, однак інвестиційні доходи покривають різницю.
За даними страховиків, обсяг премій з 2022 року зріс утричі, а виплат — удвічі. Лідером за зібраними преміями є "ТАС" з 3,4 млрд гривень, далі — "Оранта" та "Княжа". У топі виплат також "ТАС" (866 млн гривень) та "Оранта".
Раніше ми повідомляли, втричі дешевше: як зекономити на австострахуванні?
Автоцивілка на пільгових умовах: кому дозволять страхувати авто за зниженою ціною - детальніше на Знай.ua.
Нагадаємо, де купити найдешевшу страховку на авто в 2025 році і у скільки вона обійдеться?