Багато водіїв і досі впевнені: зарядити електромобіль “до повного” — це ж логічно й безпечно. Але насправді саме ця звичка може потроху знищувати батарею, скорочуючи її ресурс швидше, ніж здається.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяПопри шалений розвиток електротранспорту, чимало власників продовжують тримати авто на зарядці до 100% і залишають його під’єднаним ще "про всяк випадок".
Та фахівці пояснюють: найтяжче навантаження на акумулятор припадає саме на верхню зону — від 80% до 100%. У цей час різко зростають напруга й температура всередині батареї, що провокує мікропошкодження та поступово “виснажує” її. Про небезпечну звичку пише UaMotors.
Ще одна підступна помилка — залишати електромобіль під’єднаним до зарядки на кілька днів. Навіть коли батарея вже сягнула 100%, заряд поступово падає (особливо у спеку), і система знову автоматично підзаряджає її до максимуму. Такі цикли “мікропідтяжки” на верхній межі експерти називають одними з найшкідливіших для ресурсу акумулятора.
Різні типи батарей реагують на це по-своєму. NMC-акумулятори (нікель-марганець-кобальт) найгірше переносять довге перебування на повному заряді. LFP-батареї (літій-залізо-фосфат) стійкіші, а інколи навіть потребують 100% для калібрування. Але й власникам LFP радять не зловживати тривалим “максимумом”.
Для щоденного використання оптимально тримати заряд у межах 80–90%, не виснажувати акумулятор “до нуля” й не залишати авто на зарядці без потреби. Така проста звичка здатна значно продовжити життя вашої батареї — і вберегти гаманець від зайвих витрат.
Нагадаємо, що щоб лобове скло не тріснуло на морозі: експерт розповів про основні правила.
Раніше ми повідомляли, що українських водіїв попередили про нові дорожні знаки: в поліції зробили важливу заяву.