Багато водіїв, особливо новачки, роблять одну й ту саму помилку: повернули ключ і відразу крутанули стартер. Мовляв, машина ж завелася!

Але що, коли двигун ще "спить", а його мізки не прокинулися? Ось чому це може бути не найкраща ідея — і коли варто пригальмувати.

Українці, авто, фото із соцмереж
Українці, авто, фото із соцмереж

Що відбувається, коли ви вмикаєте запалення?

При повороті ключа (або натисканні кнопки старт у безключових системах) автомобіль входить у режим підготовки. Ви цього не бачите, але в ці кілька секунд:

  • паливний насос качає тиск у магістралі,
  • блоки управління запускають самодіагностику,
  • система перевіряє датчики та готує параметри запуску.

На приборці в цей час спалахує ціла гірлянда індикаторів. Їхнє завдання — показати, що все гаразд (або навпаки). Якщо почекати кілька секунд і побачити, як лампочки згасли, це означає: система готова до запуску. Якщо ж стартувати відразу - можна застати електроніку зненацька.

Популярні новини зараз
Хороших новин чекати не варто: експерти назвали три сценарії завершення війни в Україні Комунальна афера року: майже всі постачальники завищували тарифи - українцям повернуть мільйони Пенсіонерам виплатять 40% доплати до пенсії: хто може отримати Квартиру можуть визнати безхазяйною: українцям анулюють право власності на житло - кому приготуватися
Показати ще

Що кажуть водії?

Серед автомобілістів немає єдиної думки.
Одні стверджують: "Заводжу відразу - і все ок!"
Інші парують: "Почекай пару секунд - і продовжи життя двигуну."

Чому такі розбіжності? Все залежить від моделі авто.
Сучасні машини з просунутою електронікою чи турбонаддувом можуть бути більш вимогливими. А ось дідки без примх зазвичай прощають поспіх.

Автомобіль
Автомобіль
Фото из открытых источников

Коли точно варто зачекати

Є ситуації, коли почекати перед запуском — не просто бажано, а необхідно:

  • На морозі. Холод впливає на електроніку та рідкі середовища. Самодіагностика може зайняти довше.
  • Після тривалого простою. Якщо машина «спала» тижні або місяці, дайте їй прокинутися.
  • Складні двигуни. Турбовані або оснащені великою кількістю датчиків авто вимагають точного налаштування - не заважайте їм калібруватися.

Поспішивши, можна заощадити дві секунди ... і заробити потенційні проблеми із запуском або «глюки» у роботі двигуна. Особливо якщо мова йде про холодну погоду, нову машину чи авто із замороченою електронікою.

Нагадаємо, що стане погано і спалите паливо: чого краще не робити у пробці.

Раніше ми повідомляли, що літні мухи та послід птахів: чим реально відмити лобове скло авто без зайвих витрат.