Іспанія винайшла дорожній знак, який миттєво перетворив звичайні поїздки на справжнє випробування для водіїв… і повну скарбничку держави.

Новий знак S-991f зобов’язує тримати мінімальну дистанцію у 70 метрів, але є маленька деталь: оцінити таку відстань "на око" неможливо.

Українці, авто, транспорт, фото із соцмереж
Українці, авто, транспорт, фото із соцмереж

Анатомія бюрократичного абсурду

Мета чиновників благородна – зменшити аварії, що у 2023 році забрали 78 життів і спричинили понад 270 серйозних травм. Але метод нагадує лікування головного болю… гільйотиною.

70 метрів – це довжина футбольного поля. Уявіть, що між вашим автомобілем і попереднім має поміститися ціле поле. При цьому сучасні авто не оснащені пристроями, які точно показують відстань у метрах. А навіть системи адаптивного круїз-контролю працюють не з метрами, а з часовими інтервалами.

Популярні новини зараз
До 1500 шахедів на добу: українців закликали готуватись до найгіршого сценарію "Ведмежа послуга дітям": вчителька пояснила, чому повернення ДПА гарна ідея Централізоване опалення скасовують: що це означає для квартир 3 робочі дні замість п’яти: Україна готується до найгучнішої трудової реформи
Показати ще

Радари проти логіки

Контроль здійснюють автоматичні радари, які фіксують порушення з точністю до сантиметра. Штрафи – від 200 до 500 євро і до 6 штрафних балів. Але ось парадокс: система ідеально карає за правило, яке фізично неможливо виконати усвідомлено.

70 метрів чи правило двох секунд?

DGT радить водіям орієнтуватися на правило двох секунд. Але тоді виникає питання: при швидкості 90 км/год автомобіль за дві секунди проїде лише 50 метрів, а при 126 км/год – 70 метрів. Тобто знак фактично змушує їхати 126 км/год, щоб "дотриматися дистанції". Абсурд помножений на два.

Затори стають фарсом

У години пік 70-метрова дистанція перетворюється на справжню комедію. Уявіть Київський Майдан: між автомобілями – футбольне поле. В результаті затори стають критичними, а транспортна система – на межі колапсу.

Машина для штрафів

Критики називають S-991f «машиною для збору штрафів». Парадокс у тому, що технологія випереджає можливості водіїв. Радари можуть вимірювати дистанцію, а ось авто не здатні відобразити її водію у реальному часі.

затор
затор

Новий знак – класичний приклад бюрократичного кошмару. Проблему безпеки на дорогах не вирішить штрафування за фізично неможливі вимоги. Справжнє рішення – обов’язкові системи контролю дистанції в авто, освітні програми для водіїв і покращення інфраструктури. Але це складніше та дорожче, ніж просто поставити знак і видавати штрафи.

Нагадаємо, що українських водіїв лякають новими штрафами: у патрульній поліції зробили заяву.

Раніше ми повідомляли, що водії, перестаньте панікувати на кільцях: патрульний розкрив, коли справді вмикати поворотник.