У соціальних мережах поділилися дуже рідкісними кадрами одного із перших українських електромобілів "Київ-1103". Цей автомобіль має дуже цікаву історію, проте його, на жаль, не запустили в масове виробництво.

Автомобіль розробили ще на початку 90-х років у Науково-виробничому центрі "Інформатика" та Інституті електрозварювання ім. Патона.

Керівником проєкту був Володимир Татаренко, кандидат технічних наук.

"Київ-1103", фото: архів автолюбителів
"Київ-1103", фото: архів автолюбителів

Для двигуна електромобіля використовували електростартер від винищувача МіГ-29, які були доступні на той час. Цей двигун мав потужність 25 л. та вага всього 11 кг.

Популярні новини зараз
Терміново біжіть до супермаркету, поки не почалися тривалі відключення світла: що потрібно купити кожному українцеві Масштабне березневе підвищення пенсій: 2300 отримають не всі Штрафи за дрова: українцям підказали, як уникнути покарання за деревину на своєму подвір'ї Мобілізацію урівняли для всіх: українцям оголосили вердикт щодо економічного бронювання
Показати ще

"Київ-1103", фото: архів автолюбителів
"Київ-1103", фото: архів автолюбителів

В Ізраїлі спеціально для Київ-1103 було розроблено акумуляторну батарею, яка пізніше була використана для Renault Fluence ZE Завдяки цій батареї електромобіль міг подолати до 200 км без підзарядки. Кузов автомобіля був спроектований у Чехії з легкого склопластику.

"Київ-1103", фото: архів автолюбителів
"Київ-1103", фото: архів автолюбителів

"Київ-1103" був активно тестований на автодромі "Чайка" у Києві та демонструвався на різних виставках. Планувалося, що цей електромобіль продаватиметься не лише в Україні, а й у Європі.

"Київ-1103", фото: архів автолюбителів
"Київ-1103", фото: архів автолюбителів

Для реалізації проекту створено АТ "Електромобіль". Іноземні інвестори виявили зацікавленість у проекті, навіть Deutsche Bank готовий був надати кредит для організації виробництва. Однак єдиною умовою для отримання кредиту були гарантії уряду, які не були надані.

Без фінансування подальший розвиток проекту став неможливим, і Київ-1103 припинив своє існування у 2002 році, а його кузов залишився на одній із столичних СТО.

Нагадаємо, мережа ОККО заправила автомобілі українців невідомою жижею: "Це не бензин!".

Раніше повідомлялося, сів за кермо – став дурнем? Українські водії масово отримують штрафи за однакові порушення.

Також, старі мобільні телефони перероблятимуть: про що сталося і вдома.