Поступово луцькі всюдиходи "Волинянка" стали справжньою рідкістю на дорогах України. Нещодавно у поле нашої уваги потрапили рідкісні кадри, коли у Києві помітили спеціальну "довгу" версію авто. Цей варіант розробили спеціально для "швидкої допомоги".

Вже 2025 року шанувальники старих авто зможуть відсвяткувати 70-річчя Луцького автомобільного заводу (ЛуАЗ). Про це пише портал Hyser.

ЛуАЗ-13021-08, скріншот: YouTube
ЛуАЗ-13021-08, скріншот: YouTube

Легкі позашляховики ЛуАЗу, ласкаво звані "Волинянки", відрізнялися винятковими позашляховими якостями та користувалися популярністю, особливо серед сільських трудівників, мисливців та рибалок.

Проте менш відомо те, що завод також виробляв низку цікавих комерційних та спеціалізованих автомобілів.

Популярні новини зараз
Українським родинам виплатять 10800 грн: як подати заявку Екс-командир звернувся до тих, хто шукає багатодітних дружин та бабусь як "страховку": "Є ще один варіант..." Українським водіям загрожує чималий штраф: через що можна залишитись без грошей у воєнний час Пенсіонерам приготували пристойну надбавку, але дадуть не кожному: хтось може надіятись
Показати ще

Одним із таких унікальних творів є ЛуАЗ-13021-08 – довгобазна модель, яка спочатку призначена для служб швидкої медичної допомоги.

ЛуАЗ-13021-08, скріншот: YouTube
ЛуАЗ-13021-08, скріншот: YouTube

Цей автомобіль вперше з'явився на Київському автосалоні 1998 року. Дивно, але, незважаючи на свій перспективний потенціал, ЛуАЗ-13021-08 так і не надійшов у серійне виробництво, випущено лише обмежену кількість екземплярів.

Попередником машини стала вантажівка ЛуАЗ-13021 - проект, започаткований на початку 1990-х років і запущений у виробництво в 1994 році. За повної маси 1600 кг міг перевозити до 550 кг вантажу.

На відміну від звичайних позашляховиків з опорним кузовов, він відрізнявся лонжеронною рамою відкритого перерізу, що дозволило збільшити колісну базу з 1,8 до 2,3 метра і посилити задню підвіску за рахунок більш жорстких торсіонів.

Двигун залишився той же, що і на моделі "Таврія", потужністю 53 кінські сили.

Хоча ЛуАЗ-13021-08 потенційно міг бути цінним інструментом для надання невідкладної медичної допомоги, він залишався нетрадиційним та обмеженим випуском автомобіля, роблячи свій внесок в унікальну історію спеціалізованого автомобільного виробництва ЛуАЗу.

Нагадаємо, навіть Ілон Маск зі своєю Tesla Semi такого не покажуть: Volvo розробляє вантажівку майбутнього.

Раніше повідомлялося, про "кубик" ніхто б зараз і не говорив: як виглядав прототип українського позашляховика "ЛуАЗ".

Також, "Париж - Дакар" вже зачекався: у Дніпрі ентузіасти створили зі старого "Запорожця" ралійного монстра.