Для всіх наших шановних читачів, які й дня не можуть спокійно прожити без новин про щось новеньке з автосвіту, є цікава історія. Навіть чотири десятки років тому кутові українські "Запорожці" брали участь у ралі.

Так, 1983 року на чемпіонаті з ралі увагу привернула особливо інтригуюча модель ЗАЗ-968М. Цю унікальну машину суттєво доопрацював Олександр Лось, триразовий (пізніше чотириразовий) чемпіон тих часів з автоспорту.

Компанія "Українські автомобілі" поділилася фотографіями цього виняткового автомобіля, в якому активно використовуються компоненти титану, на своїй сторінці в Facebook.

Ралійний "Запорожець", скріншот: Facebook
Ралійний "Запорожець", скріншот: Facebook

Шлях почався з того, що Олександр спробував виступити у чемпіонаті на автомобілі «Жигулі», але аварія на першому етапі в Прибалтиці змусила його передумати. Потім він звернув увагу на «Запорожець» і почав особисто модифікувати машину.

Популярні новини зараз
Громадський транспорт подорожчає для всіх, окрім пенсіонерів: скільки доведеться платити з 1 травня Побутовим споживачам пригрозили відключенням електроенергії: хто у "чорному списку" Залишився тиждень: українці ризикують пропустити важливу процедуру Українцям вказали на два обов'язкові платежі, які не можна ігнорувати
Показати ще

Модифікації Олександра включали різні аспекти, в тому числі спеціальні шини, ресорну підвіску і багато іншого. За рахунок цих переробок маса автомобіля була суттєво знижена з 800 до 540 кг порівняно зі стандартним ЗАЗ-968М. Незважаючи на це, для підвищення безпеки у салоні встановили спеціальний трубчастий каркас безпеки.

Ралійний "Запорожець", скріншот: Facebook
Ралійний "Запорожець", скріншот: Facebook

Таке зниження ваги було досягнуто за рахунок видалення додаткових сидінь, внутрішнього оздоблення, молдингів та інших непотрібних компонентів. Проте відмінність цього ралійного автомобіля полягала у використанні титанових деталей замість традиційного заліза.

Олександр Лось купував титанові деталі на титано-магнієвому комбінаті у Запоріжжі. Хоча конкретні деталі конструкції залишаються нерозкритими, він розповів, що деякі елементи двигуна, гальмівні колодки, барабани, ручка перемикання передач і навіть спинка сидіння водія були виготовлені з цього міцного матеріалу.

Ралійний "Запорожець", скріншот: Facebook
Ралійний "Запорожець", скріншот: Facebook

Титановий "Запорожець" провів повний сезон чемпіонату з ралі і навіть взяв участь у зимових перегонах на іподромі. Незважаючи на конкуренцію з боку потужніших суперників, таких як ВАЗ і Москвич, автомобіль в цілому показав похвальні характеристики. Цей унікальний витвір, хоч і не без проблем, свого часу залишив свій слід у світі автоспорту.

Нагадаємо, зізнайся, ти теж так хотів: просту "Таврію" оснастили потужним двигуном BMW.

Раніше повідомлялося, сафарі почалося: за кордоном засвітився "Запорожець", який їздить пісками, немов рідний.

Також, екстремали точно оцінять: гаражні умільці змайстрували МЕГА-ЗАЗ для оффроуду.