У Верховній Раді внесли законопроєкт, спрямований на перегляд системи покарань за перевищення швидкості. Про це йдеться у сюжеті "Сніданок з 1+1".

Згідно з запропонованими змінами, похибка у швидкості скоротиться до 10 км/год - при перевищенні цієї позначки водіям потрібно буде сплачувати штраф. Крім того, автори ініціативи пропонують переглянути розміри стягнень.

Водiй. Фото: скрін youtube
Водiй. Фото: скрін youtube

На цей момент в Україні виокремлюють дві групи порушень режиму швидкості: перевищення від 20 до 50 км/год тягне за собою штраф у 340 грн, а понад 50 км/год - 1700 грн.

Новий документ вводить шість ступенів порушень із відповідними, диференційованими сумами штрафів. Мінімальна санкція залишиться на рівні 340 грн, а максимальна може зрости вдесятеро - залежно від того, наскільки водій перевищив встановлений ліміт.

Популярні новини зараз
Кінець епохи "бусифікації"? Для ТЦК готують важливі нововведення Мобілізація у червні: кому прийдуть повістки, а хто отримає штраф від ТЦК Додатковий стаж: як українці можуть отримати +3 роки до пенсії ПриватБанк виплатить 5000 гривень: як отримати гроші на картку
Показати ще

Прихильники законопроєкту впевнені, що така система зробить покарання справедливішими та призведе до зменшення кількості порушень. В основу документа покладено європейський досвід.

Наприклад, у Польщі діє схожа модель: окрім грошового стягнення водієві нараховують бальні санкції, і якщо за рік сума балів перевищує 24, його направляють на психологічне тестування та повторні іспити. У разі їх непроходженні водійське посвідчення анулюється. У багатьох країнах Європи фіксують навіть перше перевищення, починаючи від 1 км/год.

Ініціатори реформи наголошують, що проблема перевищення швидкості в Україні залишається гострою. За даними патрульної поліції, у 2024 році щодня внаслідок ДТП у середньому гинуло вісім осіб, а головною причиною називали саме невиконання вимог швидкісного режиму.

ДТП. Фото: facebook
ДТП. Фото: facebook

На цей час законопроєкт перебуває на розгляді в Верховній Раді. Щоб стати законом, документ має пройти профільний комітет, отримати схвалення на пленарному засіданні та бути підписаним головою парламенту й президентом. Процес розгляду може затягнутися, але в разі прийняття водіям доведеться звикати до нових норм і більш жорстких вимог до швидкісного режиму.