Довгі десятиліття українському автопрому не давали розвиватися червоні директори з Москви. В Україні за радянських часів була велика кількість талановитих дизайнерів, які створювали справді європейські прототипи автобусів, тролейбусів, легкових автомобілів.

Однак у тій країні громадяни не мали виділятися. Спустили "москвич" чи "Запорожець" - все, тепер їдь та катайся. І ще невелика деталь – потрібно заробити гроші, пише Hyser.

"Таврія" для ралі, скріншот: YouTube
"Таврія" для ралі, скріншот: YouTube

Так було і з ЗАЗ "Таврія", яка будувалася вже під час розпаду СРСР. Народні умільці перетворювали сирий варіант української машини на різні версії, у тому числі й на ралійні.

Один з таких автомобілів – ЗАЗ-1102 ERF-Mobile. Це ралійна версія української "Таврії", виготовлена ​​в Естонії.

Популярні новини зараз
Як уникнути арешту майна: чому переписка на родичів може виявитися поганим варіантом Готуйте додаткові 300 гривень: українцям прийдуть перераховані платіжки Комунальники вирішили не церемонитися: який тариф злетить одразу на 90% Смартфони йдуть у минуле: молодь масово повертається до кнопочних телефонів
Показати ще

Автомобіль відкидав задню частину, де стояв мотор. Власне, як і попередники "Таврії" – "Запорожці". У передній частині розмістили систему додаткового охолодження двигуна та систему відведення зайвих вихлопних газів.

"Таврія" для ралі, скріншот: YouTube
"Таврія" для ралі, скріншот: YouTube

Автомобіль був побудований на трубчастому каркасі, у нього була суттєво розширена колісна база. Одна з причин – створення стійкості ралійного автомобіля та компонування ще двома додатковими повітропроводами для охолодження двигуна.

Ідейним натхненником проекту став К. Кеель – керівник спорттехклубу студії "Естрекламфільм". Замість стандартного мелітопольського двигуна використовували двигун від ВАЗ-2106, форсований до 140 к.с.

"Таврія" для ралі, скріншот: YouTube
"Таврія" для ралі, скріншот: YouTube

На жаль, за часів СРСР усі вдалі проекти радянських машин чомусь були приречені на провал. Ралійній "Таврії" так і не дали "зелене світло" на участь у престижних перегонах.

Довгий час вважалося, що гоночний болід втрачено, але його знайшли та відновили представники транспортного музею Естонії. Процес реставрації занедбаного автомобіля зайняв близько трьох років.

Нагадаємо, підкорювач "Октоберфесту": умілець зробив із "Запорожця" справжній паб на колесах.

Раніше повідомлялося, що робили для армії, але застосували рибалки: унікальна амфібія ЛуАЗ, про яку мріють дачники.

Також, нове життя легендарного "старого": ЗАЗ-966 перетворили на стильний баггі для літніх прогулянок.