Для всіх наших шановних читачів, які й дня не можуть прожити спокійно без новин з автосвіту, є цікава історія. Справа в тому, що мало хто знає, що завод ЗАЗ за часів "країни порад" був лише виробником малолітражних легкових автомобілів ЗАЗ-965. Але є велике "але".
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяКористуючись можливостями заводу, місцеві інженери спроєктували непогані маленькі фургони, які, однак, залишилися в єдиному екземплярі.
Про це пише портал Hyser.
На початку 1960-х у СРСР дуже гостро постало питання наявності у виробництві малотоннажних вантажних автомобілів для потреб народного господарства.
Саме тому фахівці Запорізького заводу в ініціативному порядку розпочали роботу над власними легкими вантажівками вагонного компонування та ще й з повним приводом.
Активна робота над машинами розпочалася у 1961 році і до наступного року вже був готовий перший прототип, який отримав індекс ЗАЗ-970. Машина мала вагонне компонування та заднє розташування двигуна.
Мотор об'ємом 0,9 літра та потужністю 27 л.с. забезпечував прийнятну динаміку, ЗАЗ-970 був здатний розігнатися до 70 км/год та перевезти близько 400 кг вантажу.
Відомо, що вантажівка ЗАЗ-970 стала відправною точкою для створення цілої серії автомобілів "Целіна", до якої увійшли вантажний фургон 970Б, вантажопасажирський фургон 970В та пікап 970Г.
▪️ ЗАЗ-970Б - суцільнометалевий фургон, який мав вантажопідйомність 350 кг та корисний об'єм 2,5 м куб. Вантажний відсік відокремлювався від кабіни глухою перегородкою. Доступ здійснювався через двостулкові праві навантажувальні двері і через додаткову задню - над моторним відсіком, що виступав.
⠀
▪️ ЗАЗ-970В – шестимісний мікроавтобус. Сидіння 2 і 3 ряду були складними, тому автомобіль був вантажопасажирським - при складених двох сидіннях міг перевозити 175кг вантажу, а при складених двох рядах сидінь - 350кг вантажу. У салоні був передбачений вентиляційний люк у даху, двері для пасажирів були лише одна — праворуч.
⠀
▪️ ЗАЗ-970Г був розрахований на 400 кг вантажу. Чотирьохциліндровий V-подібний двигун повітряного охолодження об'ємом 0,9 літра (27 л. с.) розташовувався ззаду, через що у вантажному відсіку був «горб», а вантаж потрібно було розміщувати між осями. До речі, цей недолік був на всіх моделях.
Подальшим розвитком лінійки став випущений 1962 року ЗАЗ-971, який був уже повнопривідний. Був зібраний лише один автомобіль цієї моделі, проте згодом досвід отриманий при його створенні, став у нагоді при розробці інших повнопривідних прототипів.
Кузов його було значно спрощено, та й створювався 971 більше із прицілом на замовлення армії.
Нагадаємо, "Тут має бути труба": на вулицях Києва помітили конкурентку Tesla на базі "Таврії".
Раніше повідомлялося, майстри із Запоріжжя створили зі "Славути" просторий універсал: тепер хоч ліжко можна ставити.
Також, єдиний у своєму роді: в Україні знайшли унікальний ЗАЗ "Славута" у кузові універсал.