Українці, які запитують, а що ж буде, якщо не пройти техогляд? Які наслідки чекають, якщо просто взяти та "забити" на це? Також цікаво, скільки доведеться віддати за перевірку автомобіля та й взагалі, як проходить дана процедура.

Відомо, що в Україні станом на квітень 2023 року техогляд обов'язково проходять вантажівки, автобуси та автомобілі, які використовуються для комерційного перевезення пасажирів.

Про це все відомо завдяки інформації із постанов Кабміну, а також офіційним цінам у пунктах перевірки авто.

Техогляд, скріншот: YouTube
Техогляд, скріншот: YouTube

Які авто обов'язково повинні їхати на перевірку

Відповідно до постанови КМУ № 137 від 30.01.2012 р. технічний контроль в Україні є обов'язковим для:

Популярні новини зараз
Придатних до служби поділять на 4 категорії: в якій ви опинитеся ви Залишаться без пенсій: кого з українців позбавлять виплат, 7 категорій У працівників ТЦК можуть забрати частину повноважень: що пропонують в Уряді Втомлені та злі українці збунтувалися через "світлове шоу" в столиці вночі: YASNO спробували виправдатися
Показати ще

- легкових автомобілів таксі та машин, що використовуються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку (вік понад два роки);

- вантажних автомобілів вантажопідйомністю до 3,5 т та причепів до них (віком понад два роки);

- вантажних автомобілів вантажопідйомністю понад 3,5 т та причепів до них (незалежно від віку);

- причепів до легкових автомобілів, що належать фізичним особам-підприємцям та юридичним особам та використовуються для отримання доходу.

Техогляд, скріншот: YouTube
Техогляд, скріншот: YouTube

Як часто потрібно проходити техогляд в Україні

Частота проведення обов'язкового ТО встановлена ​​законодавством залежно від того, наскільки велика можливість для даного авто вплинути на безпеку руху, і зокрема, його здатність створити небезпеку для людей:

1. Вантажівки вантажопідйомністю до 3,5 т та причепи до них у віці (термін експлуатації) понад два роки проходять техогляд кожні два роки.

2. Вантажівки вантажопідйомністю понад 3,5 та причепи до них незалежно від віку проходять техогляд щорічно.

3. Таксі незалежно від віку – щороку.

4. Автобуси та спецтранспорт для перевезення небезпечних вантажів, незалежно від віку – двічі на рік.

5. Легкові автомобілі та причепи до них, що використовуються для отримання прибутку, старше двох років проходять техогляд кожні два роки.

Техогляд, скріншот: YouTube
Техогляд, скріншот: YouTube

Процедура проведення техогляду

Процедура здійснюється на спеціалізованих пунктах технічного контролю, які мають мати спеціальну акредитацію Міністерства інфраструктури.

Після перевірки документів на автомобіль перевіряється стан таких вузлів та систем: шини та колеса в цілому; мости та осі; скло та дзеркала; захисні пристрої; склоочисники та омивачі скла; зовнішні світлові прилади; гальмівна система; рульова система; двигун; рама та кузов (вантажна платформа); зчіпний пристрій.

У разі, якщо транспортний засіб використовується для перевезення небезпечних вантажів та спеціальних робіт, також під час ТО контролюється його додаткове обладнання.

Техогляд, скріншот: Facebook
Техогляд, скріншот: Facebook

Щоб пройти ТО, необхідно мати такі документи:

- свідоцтво про реєстрацію машини;

- Документ, що засвідчує особу власника (для фізичних осіб);

- копія свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи (для юридичних осіб);

- Доручення від власника, якщо його інтереси представляє інша особа;
документ про перевірку газових балонів (за наявності ГБО);

- дозвіл на спеціальні світлові та звукові прилади (за їх наявності).

Техогляд, скріншот: YouTube
Техогляд, скріншот: YouTube

Скільки це коштує

Вартість обов'язкового техогляду залежить від типу транспортного засобу та його маси:

- від 1120 грн – для легкового автомобіля;
- від 1344 грн – для автобуса масою понад 5 тонн;
- від 1440 грн – для вантажної машини масою понад 12 тонн;
- від 1120 до 1322 грн. – для причепів.

Тариф з техогляду решти комерційного транспорту лежить у межах зазначеного діапазону. Вартість ТО може трохи збільшуватись, якщо на машині встановлено ГБО, оскільки його інспекція проводиться та оплачується окремо.

Нагадаємо, можна не звертати уваги: ​​в Україні з 1 травня водіям скасують одне правило.

Раніше повідомлялося, обов'язковий техогляд: водіям нагадали про жорстке покарання за ґратами.

Також, популярний штраф можна не платити: люди і не здогадувалися.