Створити з мотоцикла та легковіхки щось одне – це дуже непросте завдання. А якщо є мета зробити вантажне авто, то це для багатьох може здатися дивною витівкою. Проте конструктори Київського мотозаводу 1960 року вже втілили цю ідею у життя. Вийшло щось неймовірне.

У 60-х роках ХХ століття утворилася гостра потреба в розвізних фургонах вантажопідйомністю до тонни і в СРСР, і в Європі, в тому числі й Західній, де простий і економічний комерційний транспорт був дуже популярний.

Ще б пак, така машина мала стати справжнім помічником у відновленні зруйнованих війною країн. Про це повідомляє портал Hyser.

Прототип КМЗ, скріншот: YouTube
Прототип КМЗ, скріншот: YouTube

Саме так і з'явилася невелика вантажівка під назвою "Київ" на основі легендарного мотоцикла "Дніпро". Щоправда, від мотоцикла міні-вантажівка взяв тільки двигун та коробку.

Популярні новини зараз
Головні новини за 7 червня: росіяни масово труяться сидром, поки люди на лівому березі Дніпра благають про допомогу на дахах Пенсіонерам виплатять більше 500 гривень надбавки "Нафтогаз" зробив важливе попередження щодо лічильників Виплати 1200 та 2200 гривень: хто може розраховувати на підтримку від держави
Показати ще

• мотор – двоциліндровий оппозитник об'ємом 750 см3 потужністю 26 к.с. від важкого мотоцикла К-750;

• коробка також була мотоциклетною, з чотирма швидкостями переднього ходу, а реверс був встановлений у вигляді окремого редуктора на задньому провідному мосту.

Прототип КМЗ, скріншот: YouTube
Прототип КМЗ, скріншот: YouTube

Що ж до решти запчастин, то всі вони були запозичені в інших транспортних засобів.

Кермо, кермовий редуктор, тяги та гальмівна система, дверні ручки та деякі прилади були від легкового автомобіля "Москвич-402", а ось кабіна та кузов власної розробки. Кабіна виглядала дещо дивно, але симпатично.

Десятидюймові колеса були дуже маленькими і більше підходили для моторолера, ніж для вантажівки.

Прототип КМЗ, скріншот: YouTube
Прототип КМЗ, скріншот: YouTube

Всього, до речі, відомо про 4 версії малотоннажних вантажівок "Київ":

• КМЗ-1 (автомобіль з хребтовою рамою, опозитним 2-циліндровим двигуном та двомісною кабіною зі склопластику. Кермо та гальма взяті з Москвича 402. Максимальна вантажопідйомність – 500 кг, максимальна швидкість – 60 км/год);

• КМЗ-3. Він кардинально відрізнявся від попередника. Вантажівка була побудована на рамі лонжеронного типу, кабіна була зовсім новою, зробленою в американській стилістиці. Рульове керування та гальма були вже від "Запорожця" ЗАЗ-965. Від нього ж взяли й колеса.

• КМЗ-4 (версія КМЗ-3 із кузовом типу фургон);

• КМЗ-5 (армійський варіант міні-вантажівки).

Прототип КМЗ, скріншот: YouTube
Прототип КМЗ, скріншот: YouTube

Основні відмінності від попередніх моделей – посилена рама, торсіонна підвіска задніх коліс та спрощена сталева кабіна, яка не мала дверей та даху.

Двері замінили вирізами з боків кабіни, дах – брезентовим тентом. Куди зникли досвідчені екземпляри серії маленьких вантажних автомобілів, досі невідомо.

Нагадаємо, українець на базі ЗАЗ створив шикарну репліку Lamborghini: такої красуні не було навіть у Майкла Джексона.

Раніше повідомлялося, і через бездоріжжя, і навіть у центр села не соромно: інженери схрестили ЛуАЗ з Volkswagen Golf.

Також, українські авто, зірка яких не зійшла: у мережі показали раритетні екземпляри.