Створити з мотоцикла та легковіхки щось одне – це дуже непросте завдання. А якщо є мета зробити вантажне авто, то це для багатьох може здатися дивною витівкою. Проте конструктори Київського мотозаводу 1960 року вже втілили цю ідею у життя. Вийшло щось неймовірне.

У 60-х роках ХХ століття утворилася гостра потреба в розвізних фургонах вантажопідйомністю до тонни і в СРСР, і в Європі, в тому числі й Західній, де простий і економічний комерційний транспорт був дуже популярний.

Ще б пак, така машина мала стати справжнім помічником у відновленні зруйнованих війною країн. Про це повідомляє портал Hyser.

Прототип КМЗ, скріншот: YouTube
Прототип КМЗ, скріншот: YouTube

Саме так і з'явилася невелика вантажівка під назвою "Київ" на основі легендарного мотоцикла "Дніпро". Щоправда, від мотоцикла міні-вантажівка взяв тільки двигун та коробку.

Популярні новини зараз
"Найстрашніше, що це початок": відома астрологиня попередила українців про небезпеку "Бусифікацію" обіцяють викорінити: ТЦК застосують новий підхід до мобілізації Штрафи від ТЦК зростуть вдвічі: ухилянтів добряче потрусять Пенсіонерам "навісять" новий фінансовий тягар: ніяких пільг не чекайте
Показати ще

• мотор – двоциліндровий оппозитник об'ємом 750 см3 потужністю 26 к.с. від важкого мотоцикла К-750;

• коробка також була мотоциклетною, з чотирма швидкостями переднього ходу, а реверс був встановлений у вигляді окремого редуктора на задньому провідному мосту.

Прототип КМЗ, скріншот: YouTube
Прототип КМЗ, скріншот: YouTube

Що ж до решти запчастин, то всі вони були запозичені в інших транспортних засобів.

Кермо, кермовий редуктор, тяги та гальмівна система, дверні ручки та деякі прилади були від легкового автомобіля "Москвич-402", а ось кабіна та кузов власної розробки. Кабіна виглядала дещо дивно, але симпатично.

Десятидюймові колеса були дуже маленькими і більше підходили для моторолера, ніж для вантажівки.

Прототип КМЗ, скріншот: YouTube
Прототип КМЗ, скріншот: YouTube

Всього, до речі, відомо про 4 версії малотоннажних вантажівок "Київ":

• КМЗ-1 (автомобіль з хребтовою рамою, опозитним 2-циліндровим двигуном та двомісною кабіною зі склопластику. Кермо та гальма взяті з Москвича 402. Максимальна вантажопідйомність – 500 кг, максимальна швидкість – 60 км/год);

• КМЗ-3. Він кардинально відрізнявся від попередника. Вантажівка була побудована на рамі лонжеронного типу, кабіна була зовсім новою, зробленою в американській стилістиці. Рульове керування та гальма були вже від "Запорожця" ЗАЗ-965. Від нього ж взяли й колеса.

• КМЗ-4 (версія КМЗ-3 із кузовом типу фургон);

• КМЗ-5 (армійський варіант міні-вантажівки).

Прототип КМЗ, скріншот: YouTube
Прототип КМЗ, скріншот: YouTube

Основні відмінності від попередніх моделей – посилена рама, торсіонна підвіска задніх коліс та спрощена сталева кабіна, яка не мала дверей та даху.

Двері замінили вирізами з боків кабіни, дах – брезентовим тентом. Куди зникли досвідчені екземпляри серії маленьких вантажних автомобілів, досі невідомо.

Нагадаємо, українець на базі ЗАЗ створив шикарну репліку Lamborghini: такої красуні не було навіть у Майкла Джексона.

Раніше повідомлялося, і через бездоріжжя, і навіть у центр села не соромно: інженери схрестили ЛуАЗ з Volkswagen Golf.

Також, українські авто, зірка яких не зійшла: у мережі показали раритетні екземпляри.