Багато разів легенду від ЗАЗ "Таврію" лаяли, її називали "труною на колесах", "консервною банкою" і складали про неї жарти. Однак її все одно купували – і це головне. Такого доступного авто у фінансовому плані було не тільки в Україні, а й у всій Європі.

Мало людей знають, що цю модель розробляли ще на початку 70-х років. Експерти впевнені, що якби її випуск було розпочато на той час, то автомобіль "Таврія" цілком мав усі шанси стати бестселером у всіх країнах Варшавського договору.

Про це стало відомо завдяки повідомленню порталу Hyser .

Перша "Таврія" 1978 року, архівне фото
Перша "Таврія" 1978 року, архівне фото

У мережі випливли рідкісні архівні фото перших прототипів ЗАЗ-1102 "Таврія". Хетчбеки створили ще в 1978 році - за дев'ять років старту виробництва серійної моделі.

Популярні новини зараз
Масштабне березневе підвищення пенсій: 2300 отримають не всі Пенсіонерам приготували доплати: хто отримає надбавку до пенсії понад 2 тисячі гривень Пропрацював 40 років, а пенсія мізерна: у ПФУ звернулися до українців, сподобається не всім Пенсіонери також отримають свою "тисячу" на карту: кому адресовано надбавку
Показати ще

Створив витончений та динамічний силует "Таврії" тодішній головний дизайнер заводу, харків'янин Ігор Гальчинський.

Перша "Таврія" 1978 року, архівне фото
Перша "Таврія" 1978 року, архівне фото

Але роботи над автомобілем раптово у 1978 році було припинено за командою зверху. Кажуть, що влада загальмувала роботу ЗАЗу, щоб у Тольятті встигли випустити свою передньопривідну модель 2108 "Супутник" ("вісімка").

Перша "Таврія" 1978 року, архівне фото
Перша "Таврія" 1978 року, архівне фото

Ще б пак, над "вісімкою" працювали не менше десятка фірм з капстран на чолі з Porsche, а на її доведення витратили величезні суми (близько $60 мільйонів). Таким чином, зовнішність "Таврії" міняли шість разів за 12 років.

По фото видно, що концепт-кар ЗАЗ-1102 "Таврія" і справді дещо відрізняється від серійної моделі. У нього інша передня частина з вигнутим капотом і більшими прямокутними фарами на кшталт Vauxhall Chevette.

У салоні прототипів було встановлено тахометр, який на серійній моделі зник. Автомобілі отримали 1,1-літровий 50-сильний двигун, що дозволяв розвинути 135 км/год.

Нагадаємо, підкорювач боліт та гроза бездоріжжя: модифікація "Запорожця" для брутальних українців.

Раніше повідомлялося, на вигляд "Таврія", але в душі BMW: умільці перетворили ЗАЗ на нестримний дрифт-кар.

Також, автолюбителі створили маршрутку-амфібію, яка і Дніпро перепливе: поки пощастило лише столиці.