Справжнім предметом для уваги любителів мототехніки став унікальний апарат КМЗ К1-Б "Киянин". Цей мотоцикл був виготовлений у 1949 році.

Ця модель стала символом початку діяльності Київського мотозаводу у 1945 році, що виробляє їх протягом перших трьох років із використанням імпортних компонентів із Німеччини.

Один із блогерів докладно розповів, як виглядає перший київський мотоцикл із німецьким минулим та з педалями, відео доступне в мережі YouTube.

Мотоцикл "Киянин", скріншот: YouTube
Мотоцикл "Киянин", скріншот: YouTube

Через деякий час було налагоджено виробництво всіх необхідних деталей у Києві, що дозволило відмовитися від імпорту з Німеччини.

Популярні новини зараз
Комунальники вирішили встановити тарифний рекорд: з липня доведеться платити набагато більше Стосується всіх клієнтів: "Нафтогаз" попередив про важливе нововведення На українських будівництвах закінчуються робітники – який вихід знайшли ТЦК стануть "невидимками" для ухилянтів: про які повноваження говорять
Показати ще

Повернення цього локалізованого варіанта мотоцикла К1-Б "Киянин" до столиці викликало особливий інтерес.

Мотоцикл "Киянин", скріншот: YouTube
Мотоцикл "Киянин", скріншот: YouTube

Він є майже точною копією німецького мотоцикла Wanderer SP1, оснащеного 98-кубовим двигуном фірми Sachs.

Незважаючи на свій вік, який перевищує 70 років, мотоцикл зберігає повну комплектацію та здатний завестися та рухатися.

Однак через особливості конструкції його двигуна, розробленого в 30-х роках XX століття, потрібне використання специфічного виду палива. Ступінь стиску становить лише 5,9.

Мотоцикл КМЗ К1-Б "Киянин" має подвійний привід на заднє колесо. Він може бути запущений і використаний як за допомогою педалей, подібно до велосипеда, так і за допомогою 98-кубового двигуна потужністю 2,3 к.с. Максимальна швидкість, яку "Киянин" може досягти, становить 50 км/год.

Мотоцикл "Киянин", скріншот: YouTube
Мотоцикл "Киянин", скріншот: YouTube

За сучасними стандартами, мотоцикл К1-Б буде віднесений до категорії мопедів, проте на момент його випуску у 1940-х роках таке поняття ще не існувало.

Мотоцикл "Киянин", скріншот: YouTube
Мотоцикл "Киянин", скріншот: YouTube

Продукція "Киянина" була відома своєю надійністю і була поширена по всій території СРСР. Навіть сьогодні, мотоцикли цієї моделі можна зустріти не лише у Києві, а й в інших куточках СНД. Вони також експортувалися до соціалістичних країн.

За період із 1945 по 1952 роки було випущено близько 40 тисяч мотоциклів КМЗ К1-Б та його модифікацій. Але згодом їх змінили більш важкі опозитні мотоцикли М-72 з бічною коляскою.

Нагадаємо, штрафи не лише водіям: які покарання загрожують пішоходам та велосипедистам.

Раніше повідомлялося, як не заснути за кермом: дієві способи боротьби зі сном.

Також, українцям масово приходять чужі штрафи за перевищення швидкості: що водіям радять адвокати.