Електричні розробки українських інженерів уперше з'явилися на Львівському автобусному заводі 75 років тому.
Підпишись на наш Viber: новини, гумор та розваги!
ПідписатисяПершою розробкою Львівського автозаводу став електричний вантажний автомобіль, який зійшов з конвеєра у 1951 році у двох версіях: ЛАЗ-750 (вантажопідйомністю 0,5 тонн) та ЛАЗ-751 (вантажопідйомністю 1,5 тонни). Ці вантажівки мали використовуватися в поштовій службі як автомобілі доставки: з їх допомогою листи збирали з поштових скриньок і відвозили на Головпоштамт.
ЛАЗ-750 був компактним фургоном з алюмінієвим каркасом, обшивкою з фанери і з електричною силовою установкою. Електрична силова установка складалася з двох електромоторів потужністю по 3,3 кВт та залізо-нікелевої акумуляторної батареї. Це дозволяло фургону, який, до речі, важив 2,6 т, розганявся до 30 км/год. Запас ходу у нього становив у середньому 60 км. Для 1950-х років це були дуже добрі показники.
Спочатку було виготовлено по 10 автомобілів кожної версії - всі вони поїхали працювати до москви та ленінграду, де використовувалися до 1958 року.
У процесі експлуатації виявилося, що батареї були слабким місцем. Взимку і без того невеликий запас ходу був ще меншим. Також батареї витримували лише 200-300 циклів зарядки, і їх вистачало на 20 тисяч кілометрів.
Крім того, початкова вартість автомобіля була вдвічі більшою, ніж у бензинового аналога. Тому проєкт потім закрили, особливо з огляду на те, що завод робив успіхи у виробництві автобусів.
Нагадаємо, ми писали, що в Україні побільшає електрокарів: що дає "запуск" розвитку зарядної інфраструктури для електротранспорту.
Як повідомляв "Знай.ua" у мережі "розкручують" випуск неіснуючого авто на ЗАЗі: "Перемога" злизана з іншого кросовера один до одного.
Також "Знай.ua" інформував, виїзд за кордон на авто: водіям нагадали про спеціальний режим, список документів.