У роки, коли Україна була ще у складі "в'язниці народів", культове авто "Запорожець" часто брало участь у ралі. Це були звані заводські команди. У далекому 1983 на чемпіонаті з ралі багатьох глядачів привернула увагу модель ЗАЗ-968М.

Цю машину доопрацював чемпіон автоспорту Олександр Лось. Компанія "Українські автомобілі" опублікувала знімки цього унікального авто, де активно використовуються компоненти з титану.

Про це авто пишуть на порталі Hyser.

Титановий "Запорожець", фото: Facebook
Титановий "Запорожець", фото: Facebook

Олександр спробував виступити у чемпіонаті на автомобілі "Жигулі", але аварія на першому етапі в Прибалтиці змусила його передумати. Потім він звернув увагу на "Запорожець" і почав особисто модифікувати машину.

Популярні новини зараз
Гроші на кону: "Ощадбанк" зробив важливе оголошення На землю чекають удари руйнівної магнітної бурі: нагряне вже ось-ось ПриватБанк скасував плату за важливу послугу: до кінця року не візьмуть жодної копійки Українські пенсіонери отримають доплати за стаж: у кого зростуть виплати вже цього літа
Показати ще

Модифікації Олександра включали різні аспекти, в тому числі спеціальні шини, ресорну підвіску і багато іншого. За рахунок цих переробок маса автомобіля була суттєво знижена з 800 до 540 кг порівняно зі стандартним ЗАЗ-968М.

Незважаючи на це, для підвищення безпеки у салоні встановили спеціальний трубчастий каркас безпеки.

Титановий "Запорожець", фото: Facebook
Титановий "Запорожець", фото: Facebook

Таке зниження ваги було досягнуто за рахунок видалення додаткових сидінь, внутрішнього оздоблення, молдингів та інших непотрібних компонентів. Проте відмінність цього ралійного автомобіля полягала у використанні титанових деталей замість традиційного заліза.

Олександр Лось купував титанові деталі на титано-магнієвому комбінаті у Запоріжжі. Хоча конкретні деталі конструкції залишаються нерозкритими, він розповів, що деякі елементи двигуна, гальмівні колодки, барабани, ручка перемикання передач і навіть спинка сидіння водія були виготовлені з цього міцного матеріалу.

Титановий "Запорожець", фото: Facebook
Титановий "Запорожець", фото: Facebook

Титановий "Запорожець" провів повний сезон чемпіонату з ралі і навіть взяв участь у зимових перегонах на іподромі. Незважаючи на конкуренцію з боку потужніших суперників, таких як ВАЗ і Москвич, автомобіль в цілому показав похвальні характеристики.

Цей унікальний витвір, хоч і не без проблем, свого часу залишив свій слід у світі автоспорту.

Нагадаємо, навіть "Укрзалізниця" такого не має: під Вінницею помітили раритетний вагон, який возив радянських "шишок".

Раніше повідомлялося, що перші ластівки цілої епохи: унікальні кадри клону "Запорожця" від Mitsubishi, для справжніх ніндзя.

Також, конструктор-самоук створив унікальний міні-автомобіль з мотоциклетної коляски: спритний і економний.